Sider

fredag 17. april 2009

østlandsrapport

Så er Sigrid og jeg i Drammen. Vi ankom med friskt mot Gardermoen onsdag formiddag. Vi dro fra Florø i strålende sol, men i Sogndal ble det grått og slik var det på gardermoen også, og mine ører begynte å bli ganske så slitne og nærmet seg faretruden gnagsår fasen.
Det ble jo ikke bedre på toget da Sigrid sang for hele vogna og begynte å preke med ei dame fra Bergen, og vi vet jo alle hvor stille en bergenser kan være.
I Oslo ble det lunsj på den berømte familierestauranten Mc donalds.... Derfra gikk veien til Freia butikken på Karl Johan og Sigrid sine øyne ble store og våte på grunn av all sjokoladen, men så oppdaget hun alle tamilene på utsiden av The big thin(stortinget) og det er ganske utrolig hvor mange spørsmål som kan komme om det på kun kort tid og på ut og inn pust.
Sigird ble med Beppis til Tjøme mens jeg skulle storme festningen, altså Stortinget, for å gå på Skanke møte, men først var det tid til å besøke Steffens(scrappebutikk) og en kaffe med Mona Beth.

Igår koste vi oss på stranda, plukket masse blåskjell vi kokte etterpå.
Nå er vi i Drammen hos Gerd og har nettopp kommet hjem fra Helene(oldemor) og Sigrid preker jo gud hjelpe meg mer enn mest for tida.... Det er så godt når hun sovner... men jammen meg prater hun masse da også....
Ha en fin helg. Vi skal kose oss med farmor i kveld

1 kommentar:

  1. Høres ut som travle og pratsomme dager på østlandet :) og koselige :) . Her skinner sola og ellers skjer det fint lite. Burde vel vaske nokre vindauge, men men.... det står seg det også :) Hsa ei fortsatt fin helg.

    SvarSlett