Sider

mandag 21. september 2009

Garanti







Med mine barn kan jeg garantere at det ikke blir mange kjedelig stunder, og jeg er vel kanskje glad at dere ikke var en flue på veggen vår denne helga, eller kanskje dere burde vært det.
Kjedelig kan vi vel ikke egentlig sia t vi hadde det, og om det er sant at en god latter forlenger livet, ja da får vi forlenget vårt betraktelig etter denne helga gitt.
Fredagen forløp ganske så greit uten masse greier egentlig. Vi var tro mot vår fredagstradisjon og hadde gafler og kakao. Signe sier gafler. Det er en veldig fin måte å starte helgen på.
Lørdag våknet vi til strålende vær og gjorde oss klare hjemme. Men det er klart at det skaper litt latter når Sigrid ikke alltid konsentrerer seg når hun skal si R. Om hun er konsentrert blir det en god skarp sunnfjord R, om det skal gå raskt så kan det fort bli litt feil innhold. Hun går ut på kjøkkenet og roper inn til oss.... det er masse gjester i skuffen..... Det hun mente var at det var rester(smuler) i skuffen under brødfjela. Men det hørtes ut som om det var gjester hun sa.
Etter frokosten fikk vi gjestene ut av skuffen, kaffe og sat på termos, hver sin vel og merke. Butikken fikk en stopp og kjeks ble innkjøpt og opp i dalen bar det. På veien opp hørte vi på en Troll cd og temaet for turen ble å lete etter troll, og jommen fant vi ikke flere gitt.....

Trollstubbe


Den som tar på ett troll, kommer alltid godt hjem

Sola var fremme, det var godt og varmt og vi fikk plukka tyttebær. Signe vekslet mellom å plukke tyttebær, blåbær og krekling.

Bær er godt

All tyttebær kom i posen og blåbær og krekling havnet i munnen. Så hun ble nok proppet med antioksidanter. Sigrid var mest opptatt av å finne ett egnet sted for å raste. Og Nuffen han endte opp med å spise masse krekling han også. Det var virkleig en deilig tur vi hadde da.

Vel hjemme begnyte jeg så smått om senn på middag og fikk meeeget god hjelp av lille frøken Signe. Vi lagde hjemmelagde hamburgere og sjelden har vel mine burgere blitt klappet så flate før de havnet i panna :)
Søndagen stod for tur, jentene sov både vel og lenge, men til slutt fikk vi da spist frokost. Da vi var ferdig med det forsvant jentene ned på Sigrid sitt rom, Sigrid kom opp for å gjøre noe jeg ikke helt husker hva var, men plutselig roper Signe: Sigerid, eg har bæsja på rommet ditt.....
Da begnyte mor å lukte lunta. Kjenner lusa på gangen nå for å si det slik.... Signe har to store hobbyer for tida...Bade med klær og ta av seg alle klær inkludert bleie når hun føæler for...
Jeg gikk ned og i trappa møtte jeg en kliss naken jentunge som gliste som bare det. Eg har bæsja var det hun sa. Jeg luktet jo det på rommet at noe var kommet ut. Men kunne ikke se noe, så hun måtte vise meg det. Da hadde hun gått bak døra til Sigrid og bæsjet. Når hunhar gjort slikt tidligere har det kommet ei pitte litta ert, men ikke på søndag nei.... Der lå det en god og solid, illeluktende kabel..... Vi flira godt da og forklarte henne at det er helt greit at hun ikke vil ha på bleie, men da må hun bruke potta som står fremme....
Men tro nå ikke at det var dagens eneste sprell, ånei da, kun krot tid etter var vi på besøk hos Anne Turid, og plutselig forsvant jentene. De fant ett sted å leke, og det var flere barn der. Også, står Sigrid i døra, forteller oss at Signe kommer snart og hun er kjempevåt asså.... Da hadde hun funnet ett ltie barnebasseng med litt vann i..... Og når dere vet hva som er hennes store lidenskap nå kan dere vel gjette resten... Å jeg skal si jenta var våt gitt..... No så innmari våt....
Da vi skulle hjem var Sigrid borte så Espen måtte ut å lete, ei dame så han og kunne fortelle at i det huset hadde det lpt inn ei jente hvertfall. Far måtte bare gå veien å ringe på da.... Der var lederen for STIF og joda, Sigrid var der..... Hun lekte med Julia i andre klasse....
Og da var vi alle mann alle, helt kalre for å dra hjem å få på tørre klær....

1 kommentar:

  1. Hei-hei...
    Trur ikkje eg har vert innom her før nei. Morsom å lese om småtrolla dine, ikkje så ulikt mine eigne for mange år sidan.
    Men sprelske ungar, er stort sett friske ungar, så då så....

    Ha ei fin helg.

    SvarSlett