Sider

fredag 10. september 2010

grove tekaker

Lavkarbo kosthold er visst nok veldig bra, noen går masse ned i vekt, mens det viktige for meg er ikke å gå ned masse i vekt, gjør jeg det er det en ekstra god bonus å ta med seg. Det som teller for meg er at det er ett kosthold som er anbefalt for folk med fibromyalgi, derfor skal jeg redusere litt på inntaket av karbohydrater, så får vi se hvordan det hele bærer i vei.
Jeg har lest masse her og her. Der er det masse å finne.
Det som er vanskelig for meg er å kutte ned på brød, tidligere har jeg prøvd lavkarbo briks, å fy å fy... det var slett ikke godt.
Men så fant jeg en oppskirft på grove tekaker og de var snadder




Man tager ikke hva man haver...men:

3 egg
75 gram Philadelfi ost
0,5 dl creme frachice
Dette røres sammen før jeg hadde i 1 ss linfrø og kruskalkli
Hvor mye kruskali kommer litt an på hvor store egg, jeg prøvde først med 25 gram men måtte ha i mere. Røren skal være tynn men ikke suppe.
 Rett før steking skal man ha i 1 ts bakepulver

Ha bakepapir på ett brett og legg røren på som pletter, ca to ss på hver plett. Røra gir 6 pletter

Stekes på 170 grader i ca 15 min.


Jeg lagde også skinkesalat, noe som ble virkelig snadder


  • 300 gram kinakål (ca 1 st)
  • 2 st paprika (260 gram tilsammen)
  • 540 gram skinke (2 bokser stabburet picnic)
  • 1 løk (170 gram)
  • 2 poser majones (320 gram tilsammen)
  • 1 Jarlsbergost (640 gram)
  • 350 gram fløte
  • 230 gram minimais (dette la jeg til selv)
Kutt og bland sammen. Fløten skal piskes til milkshakekonsisten først.

 Under skinkesalaten har jeg de grove tekakene, i tillegg var det veldig godt med avocado og egg på skiva

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar