Sider

tirsdag 11. januar 2011

Lav karbo pizza

Så er det val ganske offisiellt, jeg skal vel prøve meg på lavkarbo kosthold siden det skal kunne hjelpe meg med både fibromyalgi og høyt kolesterol. Hvordan jeg skal spise er jeg ikke enda helt sikker på, men i februar har jeg fått time på Hexeberg klinikken i sandvika.

Men uansett, her hjemme er vi veldig glad i pizza så jeg har startet jakten på en god pizza som kan tilfredsstille ett lavkarbo kosthold..... Idag kom jeg over en oppskirft som fikk mye skryt, oppskirften fikk jeg her, men du som leser kan få den her hos meg....

Du trenger

6 egg
1 boks cottage cheese
150 gram revet ost
fyll til pizzaen din.....



Cottage cheesen kjøres til en jevn masse med stavmikser eller maskin med kniv. Ha i eggene og kjør dette sammen. Tilslutt rører du lett inn den revne osten.


Hell røra i ei langpanne


og forstek i ovenen ved 200 grader i ca 20 min.(jeg mener den kunne stekes i ca 25-30, men det kommer an på hva du liker)
Ta ut og la den avkjøles litt før du har på fyllet. Stek videre i ca 10 min eller til osten har fått den fargen du vil ha på den.


Jeg lagde sausen selv med tomatpure, olje, balsamico, olje, hvitløk, salt, pepper, frisk basilikum(bruk den sausen du pleier å bruke)
Av fyll hadde jeg på kjøttdeig, løk, squash, paprika og revet ost på toppen. Krydre det slik du vil.





Server den gjerne med salat ved siden av.... Her i huset slo den godt an og husbond spiste godt og likte dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar