Sider

onsdag 7. september 2011

Baketid

Siden jeg foreløpig er hjemme har jeg prøvd å bake litt minst engang i uka, så nå er det masse godt i fryseren, sjokoladeboller, eplekake, banankake, lefser.

Når jeg kjøpte disse flotte og artige kakeboksene fra sweet lilly, må de jo fylles opp også ikke sant......



Igår tenkte jeg at jeg fikk se hva som fantes i skuffer å skap for å finne noe å bake av småkjeks, denne gangen falt valget på Astrids havrekjeks.
Astrid er vår tidligere nabo, som nå i sommer solgte huset å flyttet til Ørsta. Oppskriften var ganske stor så jeg halverte den og det er ikke siste gang de ble laget hvertfall.




Astrids havrekjeks
250 gram smør
1 kopp sukker
250 gram mjøl
250 gram havregryn
1/2 kopp mjølk
2 ts bakepulver
1 ts natron
1 ts hornsalt.

Trykk flate eller stikk ut kjeks og legg på bakepapir. Jeg stekte de ca 10 min ved 200 grader og den store Chrlie og Lola boksen ble full, men nå i dag er den nesten bare halv......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar