Sider

tirsdag 20. mars 2012

Lilla Ugle

Jeg er så heldig at jeg kjenner ei flott dame. Hun er journalist for Dagbladet, og jeg har kjent Susanne siden hun begynte på skolen. At hun skulle bli så flink som det hun er blitt, er slett ikke noen overraskelse. Ikke for meg hvertfall.
Susanne har skrevet flere gode artikler, og den siste var i lørdagsbilaget om Kong Harald. Helt super artikkel. Meget godt skrevet!
Som om ikke det er nok har denne superdamen laget seg en blogg. Jeg er blitt fast leser av bloggen, i min morgenrutine er det slik: sjekk epost, les aviser, les Susanne sin blogg.
Hun har gitt meg masse gode niste tips, aktiviteter som kan gjøres både i Oslo og ellers. I ett av sine tidlige innlegg hadde hun kjøpt på nettet ei tøff lue. Ei hekla pandalue til sønnen sin. Den var realt tøff og kul ja. Hun la også ut noen bilder av andre luer, bare se her.

Siden jeg er ivrig hekler selv falt jeg virkelig for disse luene hun la ut bilder av. Da minstemor så ugle lua, sa hun kort å greit. Sånn skal jeg ha å den skal være lilla! Da ble det å finne frem bildet. Kikke å studere. Oppskrift hadde jeg jo ikke. Men man er ikke rådløs.... jeg kikket rundt på flere blogger og i denne bloggen fant jeg en fin lue oppskrift. Sammen med den og tre andre lue oppskrifter skjønte jeg til slutt hvordan det kunne gjøres. Å lilla ugle ble det. Min første ugle lue etter Signes ønske.... Har set hvordan jeg kan gjøre den litt bedre og anderledes men den skal testes ut på flere luer ja.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar