Sider

tirsdag 28. august 2012

Lavendelolje

To ganger har vi vært i Croatia og jeg har forelsket meg helt i dette landet. En ting er prisene, en annen ting er klima. Jeg kjenner hvor godt jeg har det når jeg er der.
Varmen gjør noe med en, når man i tillegg kan få aroma massasje til en slikk og ingenting, så er dette supert for en som meg med fibromyagi.

Siste gangen vi var der var vi ett par turer inne i byen Porec. Der er det ett veldig typisk turistmarked.Det er boder som selger alt fra trøffelolje, til solbriller, håndklær, skrot og rot og lavendel produkter.Jeg ble stående en stund ved den ene lavendelboden og kom i prat med hun som solgte der. Hun skrøt jo veldig av alt dette med duftpinner, duftposer og slikt.

På havna i Porec

Hvorpå jeg sa at jeg reagerer sterkt på lukter så tror ikke det er noe for meg. Vi pratet litt og jeg fortalte det var godt å være der pga revmatiske smerter. Da sa hu jeg burde prøve pure lavender oil.
Å hvilken flaks jeg hadde, for hun hadde jo det også. Tilfeldigvis ikke sant.
Jeg kjøpte ei flaske sånn for å være grei. Tror jeg gav rett under 30 kroner for den.
Jeg har jo brukt så masse penger på annet som sies å virke.
Vidunderkurer er det nok av, folk som lover deg å bli frisk..... jaja.
Jeg tenkte ikke så mye mer over den flaska. Den ble med i bagasjen hjem, jeg har hatt ett par dråper i lavendel buketten jeg har på badet for å få litt mer duft i den men det er vel det hele.....

Inntil jeg en dag for kun kort tid siden hadde så innmari ille gæli vondt i armene. Det var så ille at jeg klarte ikke løfte armene for å vaske håret. Tenkte som så at jaja, den flaska står jo der, dama skrøt og ikke kan jeg dø av det. Jeg smører på littegrann uten å ta tabletter.
Vil ikke si at mirkalet kom deisende ned i hodet mitt..... MEN etter en stund ble smertene mindre. Den siste uka har jeg brukt litt to ganger om dagen, eller ved behov og det har litt effekt, noen ganger såpass at jeg sparer magen for ibux, paracet, paralgin forte.
Jeg tror ikke på mirakel kurer men den lindrer litt nå hvertfall. Om det er placebo det er? Aner ikke, men vet dere hva? Jeg gir blanke i hva det kalles, så lenge smertene er mindre enn før jeg smurte på.



Da har jeg funnet to ting som lindrer noe, lavendel olje og lavt karbo inntak, Det funker for meg, om det funker for alle?Sikkert ikke. 

Hva funker for dere i hverdagen ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar