Sider

torsdag 23. august 2012

Supertanta

Jeg er så heldig at jeg har mange flotte personer i mitt liv, en av de er ikke supermann, men ei supertante.
For meg har tante Nelly alltid vært supertanta, da jeg var liten var vi MASSE hos tante Nelly og onkel Skrue. Jeg elsket å være der.
Stemningen, atmosfæren, tryggheten og gleden med å være hos de. Det er en del av barndommen som er med meg den dag idag. Når vi er på østlandet prøver jeg å få tid til ett besøk, desverre blir det altfor sjelden, emn 1-2 ganger i året får vi det hvertfall til. Dessuten har vi jo telefon og snailmail.
Det gleder meg når jeg ser at barndommens minner blir overført til neste ledd. Jentene elsker å komme til tante Nelly.....

Selvfølgelig talte det vel ikke negativt for tantes del at hun hadde hunder. Ikke bare en men mange.... Tante drev med oppdrett av Cavalier King Charles Spaniel. Verdens flotteste hunder. Da jeg var omtrent 10 år var jeg så heldig at vi fikk ei flott tispe på fòr for tantesen. Silvia,ei flott tricolour tispe som var flott å se på, gjorde det bra på utstillinger og var verdens beste og mest hengivne venn.
Det å ha henne gjorde bare hengivenheten for cavalierer enda større, og den dag idag er min største drøm å få ha en cavalier igjen. En hun av perfekt størrelse og gemyttet er noe av det beste. (Ikke for det Balder er super han, men han er ikke DEN rasen)
Jeg hadde masse kos med Silvia og skuffelsen var derfor stor da vi måtte levere henne til tante..... Jeg fikk en lillebror(verdens beste bror da) men det viste seg at det lille krapylet som bare skrek var allergisk mot hun...... Jeg vet jeg ønsket at mamma hadde gitt han bort is tedet for hunden, kunne ikke da skjønne hvorfor vi trengte en baby istedet for bikkja.... Jeg er jo glad for det idag da.... For jeg har fortsatt supertanta og en superbror

Men tante Nelly stillte opp og så lenge jeg kunne besøke henne fortsatt og kose med hennes hunder var det lykke ja. Min kjærlighet ovenfor tante og hundene har smittet over på jentene. De elsker å komme til tnata og kose med hundene(jeg tror de gjerne skulle sneket med seg en i veska når vi dro)



Da jeg lette gjennom gamle bilder her hjemme fant jeg jo ikke noen gode bilder av storsjarmør jenta men helt uredigert er dette Highgoves Silvia


Så kom smokketrollet og bikkja måtte vekk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar