Sider

mandag 5. november 2012

Ugle luer

Idag kom jeg over en tfordringsblogg som heter Pinnekroken, de kommer med en utfordring hver måned for de som strikker/hekler eller hakker.

For november var det en som het juleglede. Da passet det jo perfekt at jeg i helgen heklet to ugle luer.

Luene skal gis i julegave og en i fødselsgave.(Mammen har termin rett før jul) oppskriften på luene har jeg fra Daisy cottage shops på Etsy.

Den minste lue er i nyfødt størrelse og den større er i 6-12 månder. Jeg har heklet de i Voking alpaca sport, med krok 5

6-12 mnd

Newborn

Newborn
Jeg hadde ingen modeller som var små nok, men ett dykk i lekekassa gjorde hvertfall at man fant rett størrelse til nyfødtmodellen, mens den større ble litt vanskeligere......

Utformingen er lik på begge modellene, men den nyfødte har fått helt heklet øyne og en blomst.

5 kommentarer:

  1. Kjempesøte ugleluer! Jeg er helt hekta på uglevotter for tida. Det er så morsomt å strikke, og så er de så fine, synes jeg.

    Ha en fin mandagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Herlige ugleluer!

    Tusen takk for bidraget til Pinnekrokens Julegledeutfordring!

    Hilsen Eirin :)
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  3. Herlige luer, her er det noen som blir glade :)

    SvarSlett
  4. Kjempe tøff lue, likte godt at du hadde lilla i den <3
    Skal også lage slike luer, men har ikke kommet så langt enda !

    SvarSlett