Sider

fredag 14. desember 2012

Is skrape med vott

For lenge siden kjøpte jeg ei is skrape på Biltema. Hadde planer i hodet pm å lage en slags vott til denne, etter å ha sett flere andre artige ting folk lager. Det finnes sikkert oppskrifter på slikt fra før, men jeg har ikke sett noen
Måtte bli hekling fant jeg ut, men så oppdaget jeg pjoning....

Med utgangspunkt i en votteoppskrift, klarte jeg å få til ett resultat.



Jeg brukte
2 nøster iglo soft
nål 9

Utgangspunkt for votten fikk jeg fra boka Pjoning i mitt hjerte. Men den ble jo til i eget hode.

Jeg la opp 38 lm
Pjonet 10 omg i bakre ledd og resten i fremre ledd.
Pjonet til ca passelengde(siden votten skal toves ble den litt stor mens jeg jobbet med den)
For denne ble lengden før toving ca 32 cm(skaftet på skrapa er ganske langt)
Etter ca 32 cm begynte jeg å felle.

Felte slik:
Pjon 3 masker deretter 2 sammen omg ut
En omg uten felling
2 masker 2 sammen
Uten felling
2 og 2 sammen til jeg fikk plassert skarpa. Felte fortsatt når den var på plass slik at det ble trangt og den ikke kom seg ut av votten.

Feste alle tråder og tovet lett, 30 grader i 20 min på kortprogram. Om mottager synes den er for stor kan de evt tove mer selv.

Lag den gjerne og link gjerne til bloggen min om du bruker oppskriften

6 kommentarer:

  1. Så lurt!Kjempefin:)Takk for at du deler,denna vil eg lage også:)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Kjempefin, deilig utover nå når bilen skal skrapes :)

    SvarSlett
  4. Så flott :) Har ikke tenkt på at man kan pjone slike, men dette var jo bare supert :)

    Regner med denne kommer godt med ;)

    Klem nordfra

    SvarSlett
  5. Kjempetilig! Denne må jeg prøve meg på.. :)

    SvarSlett