Sider

tirsdag 1. januar 2013

oliebollen og godt nytt år

Jeg er veldig glad i alle vennene mine, og flere av de har lært meg nye tradisjoner.
En av de nye tingene jeg har fått med meg er fra Nancy. Hun og familien er fra Nederland, der de har som tradisjon å spise oliebollen til nyttår.
Det er en tradisjon de innviet oss i første gangen vi var sammen til nyttår for noen år siden.
Iår trodde vi det skulle bli anderledes, at oliebollen ikke skulle bli spist til nyttår hos oss. Nancy ble lagt inn på sykehuset i romjula for å få hvile før fødsel om termin 5 januar. I det jeg innser at nope....ikkje oliebollen iår, får jeg sms fra Nancy, mamma har bakt oliebollen til dokker.

oliebollen fra Oma Beens, de skal dyppes i melis
Juhu det blir nyttår alikevel :)
Espen kjørte over å hentet en stor bolle, jeg klarte ikke å vente men måtte bare ta en tjuvsmak før middag. Namnam....

stekes i smult
Ved midnatt orker jeg ikke tenke på hvor mange jeg spiste, men utrolig godt var det og maaaaaange havnet i min mage.




Raketter i Svelgen


Godt nytt år og takk til Oma Beens for deilige oliebollen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar