Sider

fredag 8. februar 2013

Grønnsak-enchiladas


Det er klart for en ny fristende vegetar rett. For hver rett jeg prøver blir jeg mer og mer overrasket over hvor godt det egentlig er. Foreløpig er det en utfordring å få barna til å spise alt dette merkelige.....

Denne gangen ble det Vegetar Tortilla på oss voksne og 4 stykker var nok til å bli veldig mette, og vi hadde en liten rest.




4 tortilla lefser
revet ost

Fyll
75 gram spinat
2 ss oliven olje
8 baby mais kolber
1 ss fryste erter
1 rød paprika i biter
1 gulrot i terninger
1 purre i skiver
2 fedd hvitløk
1 rød chili hakket
salt
pepper

saus:
1 boks hakket tomat
2 sjalottløk
1 fedd hvitløk
3 dl grønnsakbuljong
1 ts farin
1 ts chilipulver

Forvell spinaten om den er fersk, jeg brukte frossen

Varm oljen stek mais, erter, paprika, gulrot, purre, hvitløk og chili i 3-4 minutter under konstant omrøring. Rør inn spinat. Smak til med salt og pepper.

Fordel fyllet på fire tortilla, rull sammen og legg med skjøten ned i ildfast form.
Lag sausen slik:
Ha alle ingrediensene i en gryte kok opp under oppvarming. Kok over sterk varme i 20 min til sausen begynner å tykne og har kokt inn til en tredjedel.

Hell sausen over tortillaene og dryss revet ost på toppen. Stek i forvarmet ovn ved 180 grader i ca 20 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar