Sider

torsdag 25. april 2013

Prinsessekake

Man like eller ikke like facebook. Man kan like eller ikke like det andre skriver der. Jeg finner masse inspirasjon der både til mat og håndarbeide samt en hel masse annet.
For ei tid tilbake leste jeg en status om en som gledet seg for kona lagde prinsessekake. Det har jeg aldri prøvd før så da leker vi hermegåse tenkte jeg.
Som sagt så gjort, tirsdag satte jeg igang. Bolledeigen ble laget, helt etter schakenda sine prinsipper. Kald veske, masse elting og masse heving.
Det ble laget blanding med smør, kanel og sukker. Vaniljekrem ble laget ala..... jepp, her kommer helten min inn i bildet igjen.... Schakenda..... 
Da bolledeigen var glemt bort og blitt ganske stor, kjlevlet jeg den ut, smurte på smørblanding og rullet sammen. Ble skåret skiver på ca 4 cm bredde og satt ned i springform, sånn passe tett. (Min "lille" deig holdt til en stor og en liten form) Nå skulle de glemmes bort litt igjen på benken. Etter en stund slik under klede var vaniljekremen blitt kald og deigen ferdig hevet. Da lagde jeg en fordypning i deigen pøste på med vaniljekrem, penslet godt og rett i ovenen. Akkurat som andre Schakenda ting.... det ble stort.......
Da kaka var ferdig og passe kald, sprinklet jeg over litt melis.... Å du hildrande du..... gøtt gett.....
Ei kake gikk unna som bare det, nummer to står i fryseren å bare venter på en anleding for å spises.

Liker du vaniljekrem, gjærbakst og fyllet til kanelsnurrer.... Ja da bør du sannelig prøve deg på dette du også.... Jeg vet det skal lages oftere her i huset....

Prinsessekaken venter på å bli spist

Takk til Ketil som skrev om det og takk til Dewi som bakt til sin kjære ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar