Sider

fredag 10. januar 2014

Pjona votter

I år som ifjor er jeg med på fargealongen på Casakreativ.
Fargen for januar i år er blå. Det passet godt at Signemora trengte nye votter. Jeg hadde ett blandings garn fra USA, det er 5 % ull og resten nylon(ikke det jeg ville foretrekke men det jeg hadde liggende av blått garn.)
Oppskriften er en blanding av tre ulike oppskrifter jeg har funnet. Denne miksen blir gode votter synes jeg. Jeg har prøvd å både pjone og hekle votter og begge deler blir bra, men jeg foretrekker pjona til barna. De blir ganske tette, tettere enn heklet, å til barna er det hvertfall en stor fordel.


Da vottene endelig var ferdig sa frøkna, du mamma, du klarer absolutt alt du å jeg vil gjerne ha snøfnugg pynt på de nye vottene mine.... Ja oki... stor tiltro har hun hvertfall til mammaen sin. Etter litt leting på nett fant jeg ett vell av snøfnugg, men endte opp med en oppskrift fra nøsteblogg.
Mine snøfnugg ble heklet av solberg 12/4 og krok på 1,5. Gikk bare med en liten bit.

Var ikke lett å få godt bilde da den hvite snøkrystallen ødela masse for innstillingene på kamera. Å idag er vottene dratt på skolen.

2 kommentarer:

  1. Så godt at de ble tatt i bruk med en gang! Hva kan glede et mamma-hjerte mer? I vinter har jeg ikke pjona, men det er ganske morsomt og gir fine votter.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så flott med pynt på vottene :) :)

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett