Sider

søndag 19. januar 2014

Tankene går til Lærdal samfunnet

I går tenkte jeg gjennom hva jeg kunne bruke som emner og innlegg på bloggen, men etter å ha våknet til dagens nyheter ble de tankene lagt litt på is.

Jeg hørte nyhetene å reflekterte ikke veldig over det, før jeg hørte min kjære pratet om det er der vi alltid kjører.
Nyhetene om storbrannen i Lærdal slo ned i stua vår som hos mange andre.
I slike stunder blir ord fattige og jeg kan bare sende varme tanker til de som er rammet, til hele samfunnet i Lærdal, til de som hjelper til å gjør en real prisverdig jobb.
Til brannfolk, helsepersonell, ikke bare fra Sogn og Fjordane, men fra Buskerud og Oppland.
Til alle frivillige fra Røde Kors og alle andre som gjør en innsats.



Det har gjort stort inntrykk å se bønder kjøre med jyllevogner fylt med vann denne natta og dagen.
Det har gjort inntrykk å se tv bilder fra nattens herjinger, se flammehavet som råder, se i daglys hvor ille det er.
Det vil bli spesiellt neste gang man skal kjære til Østlandet.


Det er utrolig at ingen er savnet eller omkommet. Takk til alle som har gjort en fantastisk jobb i Lærdal, og alle dere som bor i Lærdal eller har tilknytning til bygda, vi er mange som tenker på dere.

Kommunevåpenet til Lærdal er hentet fra sidene til Lærdal kommune.  





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar