Sider

mandag 3. mars 2014

Den beste oppskriften på OL lua

Det har blitt noen OL luer her i huset, den siste på stammen er laget av gestal babyull. Garnet ble innkjøpt etter en lengre biltur fra østlandet.
En tur innom coop xtra i Sogndal, og der etter å ha lett etter ganske rett blåfarge, som de ikke hadde i London, ikke i Svelgen ikke i Drammen, ganske så tomt i hele vårt ganske land.
Der i ei hylle nesten helt gjemt bort lå det tre enslige nøster i lyeblå, jeg hørte det lang lang vei, de formelig ropte høyt på meg.

Jeg har som nevnt tidligere alle de oppskriftene som finnes og nå har jeg funnet min favoritt, jeg har heklet tre i andre oppskrifter, mens de tre siste luene er født utav oppskriften til Hobbymegher.
Dette er den oppskriften jeg har falt for og liker best.

Den siste OL lua er i lyseblå babyull, nå er den på vei til sin nye eier.

Da Da vi satt i bilen på vei til østlandet kom jeg på at mine søte små hadde ikke med seg luer. Halloooooo
hvor fjern går det an å bli da. Her skal barna på vinterferie, det er snø der og meldt kuldegrader. Men mor var ikke rådløs, hun hadde jo garn i bilen må vite. Torun sin oppskrift på Ol lue ble hentet frem, siden ligger lagret som lese i frakoblet modus på telefonen, viking sport er ett ypperlig garn og rosa er passe til minste tuppelure.
Søndag kveld vel ankommet hos Svigermor ble siste tråd festet og lille snupp fikk ny lue til ferien. Jeg hadde heklet ei lue til meg selv etter samme oppskrift og eldstemor fikk den jeg hadde med til meg selv.

Nå skulle dere selvfølgelig sett den rosa lua....... men den ble visstnok ikke med hjem fra skolen på fredag. Bildet av den kommer senere.


2 kommentarer:

  1. OL-luene er fine, og jeg har også studert oppskrifta du har brukt. Tror jeg plukker litt herfra og derfra når jeg hekler. Det er i alle fall et arbeid som går raskt unna når vinterluene er glemt.

    Ha en fin mandag!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Som oftest holder jeg meg aldri helt til en oppskirft blander litt og finner en som passer meg

      Slett