Sider

fredag 26. september 2014

Min fotodrøm

Det er ganske skummelt å offentliggjøre drømmene sine, det ligger nå åpent på nettet.... Men jeg hopper idet.....
Jeg har to store drømmer om det å ta bilder,jeg har vært så heldig å få ta bilder i ett bryllup, det var kjempeartig med ett flott par som sprudlet og hadde mange gode ideer.




Jeg har fått lov å ta bilder i en dåp, det var ikke like enkelt,men noen gode bilder ble det synes jeg selv da.


Men fortsatt gjenstår det mange ting å ta bilde av, en av mine store drømmer er å være på Grotlesanden i ganske dårlig vær med endel vind å ta bilder av været( ikke så dårlig at man blåser på sjøen) jeg har ingen visjon om å være ekstrem fotograf på Stadt med fare for eget liv, men slik som idag med god blest(ille blest for østlendinger som ikke har opplevd realt gromvær her i vest), med tida vi har foran oss bør det bli en mulighet for å ta slike bilder.

Dårlig vær
Dårlig vær


En annen stor drøm gjelder portrettbilde. I den senere tiden har vi i media og på nett sett mange bilder av kvinner ikledd niqab.
En kan si hva en vil om å kle seg slik, eller måtte kle seg slik.
Dette er ikke ett innlegg for eller mot klesdrakter enten det er sånn eller slik.
Men de bildene som er publisert rører noe imeg, blikket til disse kvinnene er som regel så utrykksfulle, flotte øyne å jeg har så lyst å ta noen slike bilder.
Bildet er hentet fra http://www.onislam.net.

Det er en mystikk i disse draktene og kvinnene som bærer de,en mystikk jeg lar meg facineres av(ikke at jeg ville gått slik) en historie bak hver niqab som rører noe dypt inne i meg.
Men, her kommer ett stort men, det er ingen her i Svelgen som bruker Niqab, her er det hijab de bruker, å det er ikke den samme effekten.
En annen ting som kan bli en utfordring er meg selv..... jeg er ganske sjenert(jepp tro det eller ei) synes det er vanskelig å ta kontakt med mennesker jeg ikke kjenner.
Derfor, om jeg skulle se en niqab kledd kvinne, har jeg mot til å gå å spørre om å få ta bilder av henne? Kanskje, kanskje ikke, men drømmer er lov å ha uansett.
Mens jeg drømmer nyter jeg meg med å ta bilder av egen barn(uten niqab) og været og landskapet der jeg er.







1 kommentar: