Sider

torsdag 18. september 2014

Testpjoner for Stella Charming Design

De forrige pulsvantene jeg pjonet, var gratis oppskrift fra Stella Charming Design. Stella Charming har masse fine oppskrifter, noen kan kjøpes hos strikkenett og noe fra hennes egen nettside.
Jeg følger siden hennes, både bloggen og facebook siden hennes.

Lue pjonet i superwash


Stor var glede da jeg leste hun jobber med ny pjonebok. Dette skal bli en ebok som vil være ferdig i siste halvdel av oktober, gjett om jeg gleder meg til den kommer.
Da jeg leste om denne boken kunne man på ravelry(ett nettsted man kan legge ut bilder av sine prosjekter, finne oppskrifter og masse informasjon) melde seg som test pjoner på siden til Stella Charming.
Hvorfor ikke tenkte jeg, vel har jeg ikke masse erfaring men noen par votter har det da blitt. Lite ante vel jeg at jeg skulle bli så hektet og forelsket i denne damens design og oppskrifter( nå bare venter jeg til boka kommer)
Jeg fikk tilsendt tre oppskrifter jeg kunne teste, det første prosjektet er alt ferdig, ikke bare engang, men to ganger.... I helgen skal det handles garn til neste test pjone oppskrift.


Jeg har fått testet ut en oppskrift på baggy lue. Da jeg fikk oppskriftene på mail ivret jeg i heklegenene mine etter å begynne, jeg hadde jo ikke det garnet som trengtes, men fant ett annet alternativ.
Jeg hadde rubin superwash liggende, fant rett pjonefasthet og pjonet i vei, to kvelder tok det før den første lua var ferdig, 1,5 nøste hvitt og en rest lilla gikk med i str M og passe til både meg å husets eldste arving.
Baggy lue som husets eldste arving klødde masse av, som ventet, så får vi se hvor denne luen da havner

Jeg var ikke helt nøgd med fellinga men i kurven min lå den en lilla dusk fra søstrene grene å ropte på å bli brukt.

Men før første lue var ferdig hadde min snille mann vært på Bunadsloftet å kjøpt rett garn, Puno fra raumagarn, en metalic og rosa vanlig.
Metalic garnet var litt tungt å jobbe med for mine fibrohender, å jeg jobbet litt for å finne rett fasthet, men nå 1 dag senere kunne husets yngste arving stolt og glad prøve sin splitter nye lue i str xs.
Metalic gav en super effekt

Aller helst ville hun bruke den på skolen imorgen, men hallooooo.... ja det er september men gradestokken kryper opp over 20 varmegrader midt på dagen, å dette garnet er varmt, og pjoning blir tett å godt.... så jeg tror vi venter til litt senere på høsten før den tas i bruk.
Inntil det må jeg lete etter en perfekt dusk, da hun ville ha det.

Husets yngste arving er supernøgd med ny pjona lue

Kunne du tenke deg boken når den kommer? Ta en titt innom på nettsiden til Stella Charming, jeg er sikker på hun kommer til å reklamere for boken sin der, meld deg på nyhetsbrev og følg henne på facebook






Med gårsdagens utsikt ønsker jeg dere en super dag






6 kommentarer:

  1. Åh, luene ble superfine! Både dusk og metallic-garn var en kjempegod idé! :D

    Gleder meg til å se hva mer du tryller fram!

    SvarSlett
  2. Her har det vært kuldegrader i natt, så pjona lue er det snart bruk for. Jeg likte fargene på den øverste veldig godt. Har ikke sett så mye blest om pjoning, men kanskje det tar seg opp nå med ny bok. Artig teknikk er det i alle fall.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper pjoning tar seg opp litt jeg også

      Slett