Sider

torsdag 23. oktober 2014

Coleslaw og pulled pork

Å nei, ikke enda ett blogginnlegg med oppskrift på coleslaw, ja, jeg må si at det er det.....

I Danmark i sommer kjøpte vi pulled pork for første gang, en måte å lage meat på som vi virkelig satte pris på.
Stor var gleden da jeg så de hadde det på Rema her hjemme også.
Jada, jeg vet jeg kan lage det helt fra bunnen av å jeg lager masse mat fra bunn av, men noen ganger kommer latsakpen sigende, da er det jo godt at noen har gjort det lett for oss.

Men hva serverer man ved siden av pulled pork? Ett kjapt søk på google gav meg ett treff på over 48 000 sider,dette innlegget vil tilføye seg i den listen.

Nå i helgen hadde vi pulled pork og jentene elsket kjøttet.
Jeg handler ofte på Rema og hadde kjøpt med grove hamburgerbrød nettopp til bruk til pulled pork.
I tillegg hadde jeg googlet oppskrift på coleslaw, for min del vant Bent Stiansen sin variant som jeg fant på klikk.no.
Nå har det seg slik da, at jeg sjelden følger oppskrifter helt, ikke denne gangen heller.
Jeg lagde min egen variant




300gram kål
1 gulrot
1 eple
0,5 dl majones
0,5 dl lettrømme
1 ss sitronsaft
1 ss sukker
1 ss solbæredikk

Finsnitt kål, riv gulrot og eple på den grove delen av rivjernet.
 
 
Bland majones, rømme, sitronsaft, sukker og eddik ha alt dette over grønnsakene og bland godt.

Håper det faller i smak.

 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar