Sider

mandag 27. oktober 2014

Vinnerloddet er en lillebror

Jeg er heldig jeg. Jeg har nemlig ett stor vinnerlodd, jeg har verdens beste lillebror.
En lillebror som er nesten 13 år yngre enn meg, en lillebror som gjemte matpakka si inne i bamsen sin da han ikke spiste opp maten sin.
En lillebror som irriterte meg grønn til tider, men samma det bror er bror, han er verdens beste lillebror.
Lillebror og meg det glade 80 tall


Ett annet vinnerlodd jeg har, eller vinnerloddet som glapp ut av fingerne, jeg fikk for mange år siden Fibromyalig, premien her var kroniske smerter, en intens verk i kroppen hver eneste dag, hele dagen. En hukommelse som til tider glipper, svimmel og sliten.
Men lillebror har vært der og vist forståelse hver eneste dag.

Etter ett par år hvor jeg ble ekstremt fort sliten og utmattet, år jeg sov mer enn jeg var våken, fikk jeg enda ett vinnerlodd...... jeg fikk ME diagnose på toppen av det hele.
Så nå har jeg intense influensa smerter i kroppen konstant, jeg husker dårlig, blir fort trøtt å ekstremt sliten som når man har omgangssyke, jeg er svimmel, mye hodepine, stive ømme muskler, tåler ikke trene, blir utmattet av mye og høy lyd(med to aktive barn er det lett å unngå) blir kval av endel lukter, særlig parmfymelukter, ja en real vinner er jeg.

Å vet dere hva lillebror er der,uansett.....
Mine vinnerlodd, en lillebror og to fantastiske døtre

I sommer med varme og tørt vær har kroppen vært ganske grei, vært mer lagspiller enn på lenge, me delen er ikke like aktiv som før og smertene har vært mindre.
I sommer trakk jeg ett vinnerlodd til, nei forresten lillebror var det som gjorde det.
Lillebror er voksen blitt, han forlovet seg og skal gifte seg.
Det er her jeg trekker vinnerloddet, jenta til lillebror er fra Kina.
Kinesere tyr gjerne mer til urter og te og alternative helseråd enn vi er vant med.
I sommer kom lillebror hjem med ett vinnerlodd i kofferten(Andrea) med seg hadde han te av tørket ginseng blomst. Dette skulle mamma teste ut i 2 uker. Mamma var nok mer skeptisk enn meg, dermed trakk jeg vinnerposen med te.
Tørket ginsengblomst hjelper på mine fm smerter, den fjerner ikke smertene men smertene er mindre



Tørket ginseng blomst skal visstnok hjelpe mot revmatiske smerter, jeg lot loddet få en sjanse.
To uker med te som smakte helt greit, to uker jeg ikke merket noe særlig, men da jeg glemte teen, hadde jeg nesten to uker uten te, da merket jeg det, mere smerter.

Nå drikker jeg ginseng blomst te nesten hver dag å selv i dette grisete høstværet er det atskillig mindre smerter enn før( bra er jeg ikke og bra blir jeg ikke)
Ikke forstår jeg dette meg teen smaker godt

Om jeg er inne i en ekstremt god periode, om sommeren og høstferie til Venezia har gjort sitt( det er nok med på det) om teen virker, tja det vet jeg ikke.
Jeg vet bare at jeg har mindre smerter og går det lengre tid uten te, blir det mer smerter.
Det hjelper hvertfall for meg, om det er placebo eller hva? Jeg bryr meg ikke om det så lenge jeg merker en virkning på meg.
Men det best er vinnerloddet, en lillebror som alltid er der med sin omtanke for oss alle. Snart tar han med seg ett vinnerlodd til,sin tilkommende, gjett om vi gleder oss til å treffe.

Lillebror er blitt stor


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar