Sider

onsdag 10. desember 2014

Steamdusj med tropisk regn, er det virkelig en god opplevelse?

Da vil flyttet inn i huset vårt for snart 8 år siden fant vi raskt ut at badet måtte pusses opp, ett lite trangt rosa bad, med så mange dører at det kunne vært med i en norsk situasjonskomedie, vegg i vegg kunne du kle på deg dorommet, slenge bena i vasken mens du var på do, ett sted måtte man jo ha bena, å du kunne nyte den lekre knalle blå fargen å håpe at ingen kom inn en av de to dørene mens du satt der, da ville du skvises.
Badet ble pusset opp, rørleggere, elektrikere, svigerfedre, ekstrafedre, ja det meste ble brukt for å få på plass litexplater, panel, varmekabler, mosaikkfliser( aldri mer mosaikkfliser) og dusjkabinett.
Dusjkabinetet fra en viss plass, vi ville ha slikt ett fancy ett steamdusjkabinett med frostet og sotet glass. Massasje i ryggen, dusj fra oven, damp, radio og skikkelg godt for en en fm kropp.

Nesten slik er vår flotte dusj......

Men...... jepp nå 7,5 år senere innser jeg feilen vi gjorde.....
Massasje i ryggen er supert tenkte vi, ja vi ble advart men trodde ikke det var så ille, vanntrykket her på langeneset får ikke opp den store massasje biten, vel jeg kan sitte på setet å få varmt vann i ryggen mens jeg hører på radio, enn så lenge, snart er det jo bare dab signaler her.

Steam funksjon er supert, for den som bruker det ett par ganger i året......

Stort og flott men håpløst å vaske.....plastbunnen er krakelert så uansett hvor nøye man vasker blir det ikke rent, kriker å kroker og renner som gjør at man må vaske flere områder kun med tannbørste og man må være slangemenneske.

Tropsik regn funksjon fra oven, super godt..... Særlig når jeg som er en frossen pinn og lett tømmer varmtvannstanken for å tine meg opp skal ha meg en dusj.
Helt supert når jeg går inn i dusjen, løfter ned dusjhodet, setter på vannet for at det kalde skal komme ut først før jeg henger på plass dusjhodet, da merker jeg at noen har dusjet før meg.....
NOEN har brukt tropsik regn funksjon sist, NOEN har glemt å skru den av, NOEN har tapt noen goodwillaksjer der jeg står med iskladt vann rennende ned over hodet, nedover ryggen.
KALDT tropisk regn slik er ikke godt

Jeg nekter å TRO at TROPISK REGN er kaldere enn en norsk vinterdag.... Jeg nekter.
Isende kald får jeg skrdd av og over på rett funksjon, jeg gir beng i radioen, i steambad og massasje, jeg vil bare ha godt varmt vann for å varme meg opp, kanskje jeg kan få følelese i føttene etterhvert.
Med ett innser jeg hva det beste med denne dusjen er, gulvet er i ferd med å sprekke helt, det går ikke lang tid før vi må ha ny dusj.
Da skal jeg ha en helt vanlig normal dusj, kan godt ha radio, men det skal være en liten dabradio som står UTENFOR dusjen, dusjen skal være lett å vaske, og den skal IKKE ha tropisk regn.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar