Sider

onsdag 7. januar 2015

Nyttårsløfter med ny vri

Er du av de som lager nyttårsløfter, og angrer bittert på det etter kort tid, er du av de som melder deg positiv inn på ett treningssenter, begynner på spinning etc og har sluttet innen mars?
Da er du ikke alene, jeg har vært der jeg også, men så for noen år siden droppet jeg det racet, nyttårsforsetter klarte jeg ikke holde alikevel.
På tide å skrape rim av vinduene å lage seg nyytårsforsetter.


Men igår leste jeg en artig vri på dette, hos bloggeren MammaLivet. Hun inspirerte meg til å sette opp en liste ver egene nyttårsløfter, noen av hennes forsetter likte jeg så godt at jeg adopterer de.

1: Drikke kaffe hver dag
2: Alltid ha en sjokolade gjemt bort, unna mann og barn( secret place)
3: Alltid ha en hel haug med single sokker i en egen boks
4: Ha minst en tom dorullkjerne stående på badet som pynt( Blir nok ikke noe problem da ingen tar med seg de tomme kjernene ut)
5: Be ungene sette den forhåpentligvis tomme matboksen på benken hverskoledag.
6: Vaske klær minst 5 ganger i uka
7: Være sistemann som stå opp i nesten hver helg.
8: Bruke biblioteket hver uke( enten ebok eller fysisk)
9: Ikke melde meg inn på ett treningssenter
10: Ikke begynne å røyke( har brukt 38 år på å holde dette så det går sikkert bra iår også)

Hva med deg setter du deg løfter for det nye året? Er de realistiske eller bryter du de like raskt som jeg gjorde?




1 kommentar:

  1. Nå er jeg så gammel at jeg lever godt med mine uvaner.
    Jeg unner meg å kjøpe det garnet jeg har lyst på, og så er det å prøve å ta vare på helsa så godt som mulig.
    Mottoet har vært, og er siden jeg fylte femti: Sørge for at jeg hver dag gjør noe som gir meg glede.

    Takk for hilsen i bloggen min!

    Klem

    SvarSlett