Sider

mandag 2. mars 2015

Boka jeg ikke visste jeg ønsket meg

Jeg deler postkasse med en som er veldig flink til å ta vare på meg og som hjelper til masse hjemme.
Jeg kan skryte masse av han, dog er han ikke kjent for å gi de mest romantiske gaver.

Tenk deg du er ung og nyforelsket, det er julaften å du er spent på den første juelgaven fra din kjære, den første pakken kommer blytung og firkantet, du skjønner ganske raskt at her er ikke noe smykke hvertfall.
Den første juleaven fra min kjære var ei jerngryte, som svigermor tørt kommenterte til min kjære da han fortalte hva han hadde kjøpt: Gid så romantisk da du.....


Eller spenningen i en stor gave, så er det......tøfler.....(jeg hadde ønsket meg de da, rett skal være rett)

I år på bursdagen min ble jeg vekket av hele familien som sang og kom med gave. Det er nå min kjære slår til igjen med sine romantiske evner og gaver.
Han liker hvertfall tunge gaver den mannen, en ny stor tung gave, det var ikke jerngryte, det har jeg jo fra før.
Jeg skjønte raskt det var en bok, man trenger ikke akkurat være Einstein for å skjønne når det er en bok......
Spennende, en koselig bok å kose med tenker du kanskje, tenk en gang til....
Jeg fikk boken jeg ikke visste jeg ønsket meg, den romantiske, slapp av liggende å les, Norsk etymologisk ordbok

Den hadde jeg ikke sett komme, men har hatt masse moro med den i uka som har gått.

Rett skal være rett, jeg har en mann som også er flink til å kjøpe gaver, jeg har fått masse smykker i gaver, jeg har fått tur til London med Mamma Mia forestilling, førerkortet mitt, han er flink til å lufte meg, får både mat og vann.

Uansett kunne jeg ikke fått en bedre mann på noen måte, han er den beste, jerngryta brukes fortsatt og sammen med gryta fikk jeg en sagaring også, så han var ikke helt uromantisk.
Jeg var sikkert ikke noe bedre, som gav min kjære en brostein i julegave første året..... to alen av samme stykke


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar