Sider

onsdag 15. april 2015

Diskre oppbevaring til bind








Alle som har sett ei dameveske vet at de ofte er store, og innholdet kan være enormt og masse småting som flyter rundt slik at det å finne ting kan være en utfordring, eller andre ting dras opp sammen med det du er på jakt etter.


Jeg har endel vesker og har litt av hvert i de fleste veskene, i de jeg bruker har jeg pille esker med medisiner, jeg har ei pakke papirlommetørkler, kulepenner, leppepomader, skriveark, minnepinne, vanter, lommeboka er med, gamle og nye handlelapper i skjønn forening, telefonen er med, hekletøy er det ofte oppe i ei veske også. Er det rart jeg leter mye?
Typisk dameveske


Noen ganger kan det være ekstra pinlig situasjoner oppstår, episoder hvor du helst vil forsvinne i det åpen hullet som ikke finnes der du står der og da.....
Tenk deg du står i en butikk, du står i kø i kassa, har fått slått inn dine varer og du skal betale.
Det er nå kaoset begynner, først skal lommeboka finnes du skal jo betale ikke sant?
Deretter kanskje telefonen for å finne frem en av de 101 appene som inneholder bonuspoeng, kundekort etc etc.... Mens du leter drar du opp likt og ulikt, tannpirkeren du tok med i plast fra forrige kafe besøk, servietten du la ned sånn i tilfelle, den nye handlelappen, leppestiften, solbrillene kanskje...

Køen vokser men ingen fare, da skjer det.... sammen med alt det andre trekker du opp og mister en eller to tamponger eller ett bind som også ligger der for sikkerhets skyld flagrer ut, det er da du leter etter ett sted å forsvinne, rødmende dytter du alt i veska, får betalt og flykter ut mens skammen brer seg.
Hvorfor det egentlig? Det er ikke flaut å handle disse produktene? Jeg derimot synes det er flaut å miste enkle deler av disse pakkene.
Eller du er i selskap eller ute å spiser, så trenger du ett av disse produktene, lite kulte å vifte rundt med det for å vise hva du skal.


Det er nå jeg starter å lete rundt etter kjekke produkter, fant flere som var sydd men ikke noe heklet, dermed var det å handle inn og ta mål.
Først heklet jeg ei veske hvor det er plass til to bind, jeg har testet det på libresse og coop sine normale pakker. Voila, mye mer diskret enn å vifte rundt med pakken.
Da jeg viste frem på fb i ei gruppe var det ei som sa slik kunne vært kjekt til tamponger også.
Ny handletur, og tamponger er vanskeligere i flere ulike størrelser, men jeg har heklet en til OB sine rosa pakker, og tenker en til blå pakke også.

Nå trenger det ikke lengre være pinlig å miste ting.
Kunne du tenke deg en? Ta kontakt så hekler jeg på bestilling













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar