Sider

fredag 13. mai 2016

Speider Lalylala, Lalylala the Scout

Jeg er så heldig å være tante til tre skjønne smårollinger, den siste, en gutt ble født for ikke så lenge siden, noen få uker siden......

Men helt siden vi fikk vite at knøttet var på vei visste jeg at jeg ville hekle en Lalylala bamse til den nye verdensborgeren.
Ikke noe å si på langtidsplanleggingen her i huset.


Dog er det slik at det ikke er alltid at planlegging og utføring henger sammen da, for bamsen ble ikke laget før knøttet ble født.


Det fine var jo at jeg hadde alt klart for meg slik at jeg slapp å lete etter oppskrift og garn og alt som trengtes.



Begge foreldrene til knøttet er speidere dermed måtte det bli ett speidertema på denne bamsen. Bamsen er heklet i lyseblå cotton light fra drops( ja da skjønner dere at knøttet ble en gutt) gruppemerke måtte tante(jeg) lete litt etter, trodde vi hadde flere fra vår aktive tid som speiderledere, men den gang ei.
Tanta hadde heldigvis både genser og leirbålskappe liggende, genseren som merkelig nok har krympet i skapet på de 10 siste årene måtte til pers, gruppemerket ble sprettet av og sydd på.



Speiderskjerf look alike ble heklet i en marineblå rest jeg hadde, det samme med den gule flokk lappen.
Da gjenstod bare knuten og her visste tante godt hva ett nytt speideremne trenger, en knute kjøpt i Kandersteg.


For dere som ikke er like bevandret i speiderhistorie og steder er Kandersteg verdenssenteret for gutte speidere og ligger i Sveits, nært byen Interlaken.

Som den ekte speiderbamse måtte bildene av Speider Lalylala taes ute, jeg og bamsen tok turen oppi Dalen, og Myklebust setra her ble det knipset ivrig, og aldri har jeg hatt en så medgjørlig modell å ta bilder av, den gjorde akkurat som den ble bedt om.











1 kommentar:

  1. Herlig speider! Og morsom tekst!
    Gratulerer med tante-gutten!

    Riktig god pinse og 17. mai fraq Ingunn

    SvarSlett