Sider

fredag 13. september 2013

Sovemaske

På Casakreativ er det i fargealongen denne månden grått som er tema. Det betyr at det skal hekles eller strikkes noe som har grå som hovedfarge.
Jeg hadde egentlig ikke lyst å lage kluter eller grytekluter, men hadde det som en backup..... Etter litt leting fant jeg noe artig å lage.
På bloggen 365 saker du kan sticka hadde de sovemaske og link til oppskriften. Oppskriften er gratis og er på bloggen Repeat crafterme.

Min grå sovemaske. Sovende ugle


Sovemaske er glimrende. Jeg bruker det ofte selv, gjerne fordi min bedre halvdel leser lengre enn meg på senga, eller på dårlige dager jeg trenger mer mørke enn rullegardinene kan gi. Da tar jeg på sovemaske..... vel å merke om jeg finner den. Siden jeg ofte mister den har den for lenge siden fått fast plass. MEN jeg har to barn som synes det er stas med disse maskene, dermed befinner de seg ofte på barnerommene enn på mitt rom. Nå skal det bli endring på det.
Den første ble ferdig raskt igår kveld. Den er heklet med nål 5 i drops paris og det gikk ikke med masse garn. På baksiden klipte jeg til å sydde fast ett stykke fleece stoff for å få den tett. Jeg sydde på knytebånd som jeg hadde liggende fra forrige tur i Kroatia, å nå er maske nr 2 i gang mens minsta sovnet superraskt igår.



Masken måtte testes ut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar